Wat zijn gratis marketing Google certificaten om te behalen?

mrt 1, 2023Marketing0 Reacties

Wil jij je kennis over digital advertising up-to-date houden en beter voorbereid zijn om campagnes op te zetten en te analyseren in Google Ads? Krijg meer informatie over de voordelen van Google certificaten in dit artikel.

De voordelen van Google certificeringen op het gebied van online marketing

Op de hoogte blijven van de laatste en nieuwste trends is enorm belangrijk. Je wilt als bedrijf relevant zijn voor je doelgroep. Met de cursussen van Google kun je jouw kennis testen en up-to-date houden. Het mooiste van het halen van Google Certificaten is dat ze gratis zijn. Welke voordelen het behalen van een Google certificaat nog meer heeft, lees je in dit artikel.

Waarom Google Certificaten behalen?

Het is van cruciaal belang om basiskennis te hebben van de fundamenten van online marketing. Deze kennis kun je halen uit de cursussen van Google. Omdat Google regelmatig updates uitvoert, is het belangrijk om als bedrijf bij te blijven met deze ontwikkelingen. Door Google certificaten te behalen, ben je er zeker van dat je op de hoogte blijft van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital advertising.

Bovenaan de zoekresultaten van Google

Elk bedrijf wil bovenaan de zoekresultaten van Google staan. Niemand kijkt namelijk naar de tweede pagina. Met het behalen van een Google certificaat krijg je hier de kans voor. Een belangrijk onderdeel binnen online marketing is namelijk de vindbaarheid van je website. Er zijn in de basis twee manieren om hogerop te komen in Google: via Google Ads en via Search Engine Optimization (SEO). Met Google Ads maak je advertentie met zoekwoorden. Wanneer iemand zoekt naar een zoekwoord dat in jouw campagne voorkomt, kan jouw advertentie in de zoekresultaten verschijnen.

 

Google certificeringen behalen.

 

Verschillende soorten cursussen van Google

Google biedt verschillende cursussen aan in de Google Skillshop. De belangrijkste en beste categorie om mee te beginnen is de categorie waarin de verschillende campagnetypen van Google Ads worden behandeld. 

Als je meer wilt weten over zoekcampagnes, kun je starten met de cursus ‘Google Ads Search’. Wil je adverteren met je producten? Volg dan de cursus ‘Shopping-advertenties’.

Je kunt ook je kennis vergroten over het adverteren met video’s in het YouTube netwerk. Deze cursus heet ‘Google Ads Video’.

Er zijn dus verschillende cursussen waarmee je jouw kennis kunt aanscherpen. Je kunt ook een specialist inschakelen die al deze informatie al tot zijn beschikking heeft. Dan ben je bij ons aan het juiste adres. Neem vrijblijvend contact met ons op als je wilt dat wij jou helpen.

 

Meer interessante artikelen?

Waarom adverteren op TikTok in Nederland?

Ben je op zoek naar nieuwe manieren om je merk te promoten en je doelgroep te bereiken? Overweeg dan zeker om te adverteren op TikTok in Nederland! Met meer dan miljoenen gebruikers in Nederland groeit TikTok snel in populariteit en biedt het een unieke kans om je...

10 dingen die jij moet weten over content marketing

Content marketing zegt je misschien nog niet zoveel, maar daar komt verandering in. In dit artikel vertellen we er meer over én delen we tips met je. Wat is content marketing? Content marketing is een vorm van online marketing waarbij content creëren centraal staat....

8 tips voor als je start met social media

Social media voor bedrijven is ontzettend belangrijk en niet meer weg te denken uit onze wereld. We spenderen meer tijd dan ooit op devices die in verbinding staan met het internet en consumeren dagelijks enorm veel content. Is social media een ''moetje''? Of kun jij...

10 redenen waarom je bedrijfsfotografie nodig hebt!

In de hedendaagse digitale wereld is visuele content koning. Bedrijfsfotografie speelt een cruciale rol in hoe jouw merk of bedrijf opvalt. Of juist niet. In dit artikel delen we tien belangrijke voordelen van bedrijfsfotografie. 1. Versterkt merkidentiteit...

Wat is neuromarketing?

In de wereld van marketing draait alles om het begrijpen van de consument. Het beïnvloeden van die zelfde potentiële consument in hun besluitvormingsproces is vaak het doel. Een opkomende discipline die hierbij een centrale rol speelt, is neuromarketing....
author avatar
Bas Vennix

GRATIS ADVIESGESPREK?

Ben jij benieuwd wat zoekmachine marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

8 + 14 =