Mooie Boules

We werken al een langere tijd samen met Mooie Boules. Wat begon als een samenwerking voor content creatie, is nu uitgegroeid naar een samenwerking voor Google Ads, content creatie en strategisch advies.
SEO
Zoekmachine adverteren
Fotografie

Meer over Mooie Boules

Begonnen als grap met een jeu de boules toernooitje voor vrienden. Daarna door heel het land toernooien georganiseerd en een pop-up bar is Mooie Boules inmiddels 5 vestingen verder. Naast Jeu de Boules kan je er natuurlijk ook eten in de foodbar, borrelen en bordspellen spelen in de speeltuin voor volwassenen. Bij sommige locaties kan je ook jezelf schor zingen met karaoke.

Hoe zijn we aan de slag gegaan?

We hebben eerst de huidige campagnes bekeken en de best practices hieruit gehaald. Dit hebben we aangevuld met een zoekwoordenonderzoek, onze kennis en de wensen van Mooie Boules. We wilden meer reserveringen en offerte aanvragen behalen. Vooral de offerte aanvragen waren een grote kans.

Met 5 vestigingen die deels overeenkomen, konden we een basis campagnestructuur aanhouden die we alleen op specifieke onderdelen moesten aanpassen. Denk hierbij aan grootte van de locatie, mogelijkheden op basis van eten en de concurrentie.

De Google Ads campagnes opzetten:

  • Search campagnes
  • Gesplitst per locatie
  • Locatie targeting en niet concurreren met eigen vestigingen
  • Volledig gebruikgemaakt van de mogelijkheden die er zijn. Alle assets, zoals afbeeldingen, sitelinks etc.
  • Branded campagnes waar nodig (concurrentie)

Met bovenstaande setup zijn we gestart en hebben we constant geoptimaliseerd om tot het gewenste resultaat te komen. Zo hebben we experimenten gedaan, analyseerde we de advertenties en paste we dit aan waar nodig. Ook de landingspagina’s hebben we getest en aangepast om tot een beter resultaat te komen.

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1

8
1
8
1
8
1
,
8
1
8
1
8
1
217%

Conversie groei

10.2%

Conversie percentage

123.36

ROAS

Resultaten van de Google Ads campagnes

Met de campagnes hebben we mooie resultaten behaald:

  • 217% meer conversies (reserveringen en offerte aanvragen)
  • Conversiepercentage van 10,22%
  • ROAS (Return On Ad Spend / Voor iedere euro komt x terug) van 123,36 voor reserveringen en 4,02 voor de offerte aanvragen.

Aanvullende statistieken:

  • 132.111 vertoningen
  • 24.881 klikken naar de website

Met deze resultaten hebben we een mooie basis gelegd voor de verdere samenwerking. Zo meten we inmiddels de waarde van de offertes die ook écht zijn doorgegaan. Dit gaan we terug in Google Ads schieten, zodat we precies weten wat welke campagne ons oplevert. Dit helpt ons met optimaliseren, budgettering en zorgt ervoor dat de Google Ads campagnes en de slimme biedstrategieën zich steeds meer kunnen richten op conversies die er echt toe doen.

No items found.

Benieuwd hoe we jullie kunnen helpen groeien?

Met jarenlange samenwerkingen en een focus op duurzame ondersteuning leveren we blijvende resultaten die impact maken voor onze klanten.