Begonnen als grap met een jeu de boules toernooitje voor vrienden. Daarna door heel het land toernooien georganiseerd en een pop-up bar is Mooie Boules inmiddels 5 vestingen verder. Naast Jeu de Boules kan je er natuurlijk ook eten in de foodbar, borrelen en bordspellen spelen in de speeltuin voor volwassenen. Bij sommige locaties kan je ook jezelf schor zingen met karaoke.
We hebben eerst de huidige campagnes bekeken en de best practices hieruit gehaald. Dit hebben we aangevuld met een zoekwoordenonderzoek, onze kennis en de wensen van Mooie Boules. We wilden meer reserveringen en offerte aanvragen behalen. Vooral de offerte aanvragen waren een grote kans.
Met 5 vestigingen die deels overeenkomen, konden we een basis campagnestructuur aanhouden die we alleen op specifieke onderdelen moesten aanpassen. Denk hierbij aan grootte van de locatie, mogelijkheden op basis van eten en de concurrentie.
Met bovenstaande setup zijn we gestart en hebben we constant geoptimaliseerd om tot het gewenste resultaat te komen. Zo hebben we experimenten gedaan, analyseerde we de advertenties en paste we dit aan waar nodig. Ook de landingspagina’s hebben we getest en aangepast om tot een beter resultaat te komen.
Met de campagnes hebben we mooie resultaten behaald:
Met deze resultaten hebben we een mooie basis gelegd voor de verdere samenwerking. Zo meten we inmiddels de waarde van de offertes die ook écht zijn doorgegaan. Dit gaan we terug in Google Ads schieten, zodat we precies weten wat welke campagne ons oplevert. Dit helpt ons met optimaliseren, budgettering en zorgt ervoor dat de Google Ads campagnes en de slimme biedstrategieën zich steeds meer kunnen richten op conversies die er echt toe doen.