Meet-up voor ondernemers
Het was eindelijk zover. Het eerste offline event van the Creators Hub. Wij vinden dat je kennis niet voor jezelf moet houden en dat je samen verder kunt komen dan alleen. Daarom vonden wij dat het tijd werd voor een avond vol kennis en inspiratie voor mede-ondernemers. In onze knusse binnentuin hadden we plek voor 25 enthousiastelingen die hun kennis wilden vergroten. Wat onder andere bespraken tijdens de meet-up? Dat lees je in dit artikel.
Welke prijs hanteer je als freelancer?
De meest gestelde vraag blijft toch wel wat iemand moet rekenen voor zijn of haar diensten. Uit de meet-up bleek dat menig ondernemer zenuwachtig wordt als een potentiële klant naar de investering vraagt. We zullen hier in een later artikel dieper op ingaan, maar dat velen niet alle zaken zoals afschrijving, belasting en tooling meenemen in hun prijsberekening werd snel duidelijk.
Op welke niche richt je je?
Richt je je op een specifieke niche? Of richt je je juist op iedereen die bereid is om een investering te doen? Sommige mensen zijn specialisten, anderen zijn allrounders. Zelf werken wij voor veel verschillende partijen, maar dat doen we ook met meerdere foto -en videografen.
Het is vooral belangrijk dat potentiële klanten weten wat ze kunnen verwachten van jou en je bedrijf. Salesgesprekken zullen niet eens ontstaan of landen wanneer wat zij zien een mismatch is met wat zij daadwerkelijk kunnen verwachten. Een portfolio is een handige tool om te laten zien wat je kunt.
Je portfolio opbouwen is key.
Je portfolio is je visitekaartje en wil je graag aan de wereld tonen. De conclusie was dat veel mensen met één portfolio werken, waar anderen dit portfolio afstemmen op de vraag van de klant. Een portfolio dat je dus speciaal voor deze specifieke klant opmaakt. Wij achten de kans van slagen een stuk hoger omdat dit portfolio relevanter is voor de potentiële klant.
Leer van andermans fouten
Wij hebben de afgelopen jaren tientallen fouten gemaakt. Ja, daar zijn we eerlijk over. Ook deze fouten bespraken we tijdens de meet-up, maar we keken vooral naar hoe je daar juist je voordeel mee kunt doen.
E-mailmarketing voor jouw bedrijf?
Het is zeker voor veel ondernemers nog een ondergeschoven kindje: e-mailmarketing. Wij werken al jaren met Mailblue samen en zijn gek op e-mailautomatiseringen. We bespraken onder andere hoe je dit kunt inzetten om je klantloyaliteit en omzet te verhogen.
Opkomende events?
Natuurlijk delen we in dit artikel niet alle waardevolle informatie, dat doen we wel regelmatig in blogs. Wel kunnen we je alvast vertellen dat dit niet het laatste event was. Wil je op de hoogte blijven? Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief!