Email marketing automation: Deze 3 moet je gebruiken

jun 14, 2023E-mailmarketing0 Reacties

E-mail is een mooi kanaal, maar e-mail marketing automation is nog mooier. Door e-mailmarketing te automatiseren bespaar je tijd en behaal je vaak ook betere resultaten. Dit wil toch iedereen?

Samenvatting

Geen zin om te lezen? Dit zijn de 3 favorieten e-mail marketing automations van ons team:

  • Welkom e-mail automation
  • Verjaardag e-mail automation
  • Verlaten winkelwagen e-mail automation

Welkom e-mail automation

Het is altijd fijn als iemand je welkom heet. Zo ook met e-mailmarketing. Je kan dit op verschillende manieren toepassen:

  • Bij inschrijving op de nieuwsbrief
  • Eerste aankoop

Wat deel je in een welkom e-mail? Je deelt meer informatie over jouw bedrijf, bijvoorbeeld hoe jullie zijn ontstaan, gaat dieper in op jullie USP’s en laat de abonnee weten wat ze van jouw e-mails kunnen verwachten.

Wil je het uitgebreider aanpakken? Maak dan meerdere e-mails. Je kan de abonnee welkom heten, daarna meer vertellen over jouw bedrijf en meer vertellen over het assortiment. Zorg er wel voor dat je voldoende tijd tussen de e-mails laat.

Tip: Voeg je profielverrijking toe aan de welkom e-mail automation.

Verjaardag e-mail automation

Laat jouw waardering blijken aan je abonnees door op hun verjaardag iets kleins aan te bieden. Dit kan een korting zijn of een freebie bij een bestelling. Fysieke locatie? Zorg dat ze je weer bezoeken. Je kan de verjaardag e-mail eenmalig versturen, of met een reminder. Dit is namelijk een goede manier om mensen te heractiveren.

Maak de e-mail persoonlijk, voeg de naam toe in de titel van je e-mail en in het template. Wees niet te sales gericht, dit zorgt er juist voor dat ze niets gaan bestellen of zelfs uitschrijven.

Verlaten winkelwagen e-mail automation

Dé parel. Een verlaten winkelwagen e-mail of abandoned cart mail is een echte omzet verhoger. Zodra iemand producten in de winkelwagen heeft en zijn gegevens heeft ingevuld kan je deze mail versturen. Vaak doe je dit binnen de 4 uur en stuur je na 1 dag nog een reminder.

In de e-mail neem je de producten op en geef je aan dat je de winkelwagen hebt bewaard voor ze. Maak ook dit persoonlijk en zorg dat je overtuigend bent. Zorg dat in jouw template je USP’s goed naar voren komen. In de reminder e-mail kan je nog iets sales gerichter zijn. Wil je echt iemand een niet te missen aanbieding doen? Werk dan met een korting in deze e-mails.

Conclusie

Dit waren onze 3 favoriete e-mail marketing automations. Natuurlijk zijn er nog meer, maar wij vinden dat deze echt een must zijn voor jouw e-mailmarketing.

Meer lezen over wat wij voor je kunnen betekenen met e-mailmarketing?

Meer interessante artikelen?

Gemini: de beste AI tool die er op dit moment is?

We worden spreekwoordelijk doodgegooid met allerlei AI tools. De ene nog beter dan de ander! Maar Google kondigde afgelopen week Gemini aan en noemen dat zelf "een grote mijlpaal in de ontwikkeling van AI en het begin van een nieuw tijdperk voor ons". Wat is Gemini en...

De ultieme gids voor social media beheer

De ultieme gids voor social media beheer In deze gids gaan we dieper in op het belang van social media beheer voor jouw bedrijf en geven we praktische tips en strategieën om jouw social media accounts effectief te beheren. We zullen ook bespreken hoe je de juiste...

Marketing inhaakkalender 2024

De marketing inhaakkalender 2024 is een belangrijk middel voor bedrijven en ondernemers om op tijd in te spelen op aankomende gebeurtenissen en thema's. Ook wij als online marketingbureau maken hier veel gebruik van. Zo zijn wij veel bezig met social media...

Server-side tracking – stel het nu in en verlies geen data!

Het meten van website verkeer en conversies gaat veranderen. Third Party cookies of client-side tracking (vaak voor advertentiedoeleinden) gaan vervallen. First Party cookies worden de norm en worden op een server geproduceerd. Niet in de browser van de gebruiker. Om...

Online marketing: De marketing trends van 2023

Het digitale landschap verandert razendsnel tegenwoordig. Het is mogelijk om volledig remote vanaf je laptop in Bali te werken. Maar anderzijds is het bijna onmogelijk om 6 maanden offline te gaan en nog up-to-date te blijven. Juist omdat dit zo snel verandert hebben...

GRATIS ADVIESGESPREK?

Ben jij benieuwd wat zoekmachine marketing voor jouw bedrijf kan betekenen? We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!

Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.

5 + 11 =