TikTok is een social media-app die is ontworpen om korte videoclips van maximaal 60 seconden te maken en te delen. Inmiddels is TikTok doorontwikkeld en kun je zelfs video’s tot 3 minuten publiceren. Daarnaast behoren ook fotoslides & stories tot de mogelijkheden. De app biedt een grote selectie van muziek, effecten en filters die je kunt gebruiken om je videoclips op te leuken.
Wat is TikTok?
TikTok was vooral populair bij jongeren, maar wint ook snel terrein bij een steeds volwassenere doelgroep. De laatste jaren heeft TikTok een grote gebruikersbasis over de hele wereld weten te creëren. De app wordt vaak gebruikt om creatief te zijn, trends te volgen en om te socialiseren met vrienden.
1. Creativiteit
TikTok is een geweldige manier om je creativiteit te laten zien en te delen met een groot publiek. Je kunt door middel van duizenden nummers, remixes en effecten unieke content creëren.
2. Socialiseren
TikTok is een leuke manier om met vrienden te communiceren en te socialiseren. Je blijft op de hoogte van elkaars leven. Tevens kun je van elkaars TikToks remixes maken. Dit biedt weer gespreksstof op de maandagochtend bij het koffieapparaat, haha!
3. Mediabibliotheek
TikTok biedt een grote selectie van muziek, effecten en filters die je kunt gebruiken om je videoclips op te leuken.
4. Enorme kans voor je merk
TikTok is een goede manier om je merk te laten groeien. Dit kan omdat je het kan laten zien aan een jonge-, steeds volwassener wordende, enthousiaste doelgroep. Wij vinden dat TikTok echt nog underrated is bij veel bedrijven en vaak niet eens voorkomt in hun marketingmix.
5. TikTok als trendwatching
TikTok is een goede manier om op de hoogte te blijven van de laatste trends en ontwikkelingen in de entertainmentwereld. Daarnaast halen wij vaak inspiratie uit filmpjes die we voorbij zien komen. Wanneer je snel inspeelt op trends kunnen je posts enorm geboost worden!
6. Paid advertising is eindelijk mogelijk
Sinds een tijdje is het ook mogelijk om te adverteren op TikTok. Door het kopen van virtuele coins via je advertentieaccount, mét echte euro’s, kun je je posts boosten om meer mensen te bereiken. Dit kunnen zowel particulieren als bedrijven tegenwoordig. Handig voor als je een specifiek publiek wil bereiken voor een bepaalde campagne.
De targeting opties lopen wel wat achter op die van Meta, waar Facebook en Instagram onder vallen. Zo kun je (nog) niet regionaal adverteren, maar wel landelijk. Zoek je iemand in Amsterdam? Dan moet je dus je advertenties targetten.
Benieuwd naar wat wij, als content marketingbureau, voor jou kunnen betekenen op het gebied van TikTok? Neem dan vrijblijvend contact met ons op.
GRATIS ADVIESGESPREK?
Ben jij benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen betekenen?
We doen graag eens een (digitale) bak koffie met je!
Laat hieronder je gegevens achter en we zullen contact met je opnemen voor verdere details.